cs

Rostlinná alternativa masa

02.05.2022

Rostlinné alternativy masa jsou čím dál populárnější nejen ve světě, ale už i u nás
v České republice. Poptávka po rostlinných alternativách masa a mléčných
výrobcích je na vzestupu. 
Už i ti největší milovníci masa občas zařadí luštěninový
burger nebo tofu do svého jídelníčku. 

Doba, kdy na trhu vedly výrobky ze sóji je pryč. Dnes se mezi alternativy "masa" dostávají i výrobky
z hrachu, čočky, cizrny, pšenice a nebo jejich kombinace. Nabídka rostlinných alternativ masa, odpovídá raketově rostoucí poptávce nejen ze stran veganů a vegetariánů, ale i těch, kteří rostlinnou variantu vyhledájí kvůli zdraví, udržitelnosti a ekologii.   


Zdraví i ekologie na prvním místě

Jaké jsou motivy zařazení většího množství rostlinné stravy do jídelníčku? Maso je úžasným zdrojem bílkovin a železa, avšak jeho nadměrná konzumace s sebou nese i zvětšené riziko vzniku civilizačních chorob. Živočišný chov je navíc spojen s emisí metanu, což je velmi škodlivý skleníkový plyn, který prohlubuje šíření klimatické krize.

Rostlinná strava má vliv na redukci hmotnosti, cholesterolu, reguluje krevní tlak i glykémii (hladinu cukru v krvi). Má preventivní vliv na vznik rakoviny, zejména tlustého střeva, prostaty a prsu. Potenciál rostlinné stravy je obrovský. (zdroj Česká veganská společnost). 


Rostlinných alternativ masa je několik, my jsem zvolili variantu z hrachu.A tím jsme získali: vysoký obsah bílkovin - 75 g na 100 g žádná aditiva vegan rostlinná alternativa ke všem pokrmům z mletého masa Proteinové maso lze tvarovat, takže si můžete připravit šťavnaté rostlinné hamburgery a kuličky, nebo skvělou boloňskou omáčku se špagetami.Hrachové "maso" stačí přelít horkou vodou nebo přidat do omáčky a povařit. Okamžitě získáte proteiny nabitou pochoutku. Ideální do boloňské omáčky, karbanátků či oblíbené zeleninové směsi.S naším vegetariánským mletým masem snadno uvaříte mnoho lahodných jídel: od vegetariánské boloňské omáčky přes chilli sin carne až po vegetariánské masové kuličky a plněnou zeleninu. Pro jeho přípravu stačí přelít vodou a 5 minut povařit.VegaMaso jsme pro Vás připravili ve varinatě jemnější jako "hovězí"a ve varinatě větších kousků jako "kuřecí".

Příprava našeho VegaMasa je opravud jednoduchá.

Na 4 porce: 75 g vegetariánského mletého masa zalijte 250 ml zeleninového vývaru (nebo vodou) a 5 minut vařte. Následně sceďte a zpracujte jako syrové mleté hovězí. TIP: Pokud chcete mít "maso" jemnější zalijte ho 300 ml zeleninového vývaru a vařte 15 minut.